ΒαθμίδαΠρωτοβάθμια 

Άξονες: Αυτοεκτίμηση, ενδυνάμωση

Διάρκεια: Μια ή περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς

ΠεριγραφήΤα βραχιολάκια Ναι μπορώ τα φοράω για να θυμάμαι μέσα στη μέρα μου ποιος/ποια ΕΙΜΑΙ σε ό,τι επιλέξω να κάνω. Έχουν μηνύματα ενδυνάμωσης εαυτού για να μην ξεχνάω τη δύναμή μου, τις δυνατότητές μου, τις νίκες μου, τα όνειρά μου, ένα καλό λόγο, μια ευχή… οτιδήποτε με εμπνέει! Το μόνο που χρειάζεται είναι να κόψουμε σε λωρίδες ένα χαρτόνι, να γράψουμε με ένα μαρκαδόρο ενδυναμωτικές λέξεις ή φράσεις και να τις τυλίξουμε στα χέρια των παιδιών σαν βραχιολάκια. Ενισχυτικές φράσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι: Ναι μπορώ! Μπράβο μου! Πιστεύω στη δύναμή μου! Κάνω το καλύτερό μου! Δεν τα παρατάω! Για όλα υπάρχει λύση! Είμαι ικανός! Είμαι μοναδική! Αξίζω! κ.α. Η συγκεκριμένη δράση μπορεί να γίνει πολλές φορές και με διαφορετικό στόχο κάθε φορά ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης μας.

ΑπόηχοςTα παιδιά διαβάζοντας τη φράση που τους έτυχε ένιωσαν αυτοπεποίθηση και ικανοποίηση. Την οικειοποιήθηκαν αμέσως και αισθάνθηκαν ότι ήταν η φράση που τους ταίριαζε περισσότερο από όλες τις υπόλοιπες. Κάποια παιδιά κράτησαν το βραχιολάκι στο χέρι τους αρκετές ώρες. Όμως, ακόμη κι όταν τους σκίστηκε, οι λέξεις παρέμειναν ένα φυλαχτό που τις θυμόντουσαν για καιρό. Με την πρώτη απογοήτευση, παραίτηση, παράπονο, άδραχνα την ευκαιρία και τους ζητούσα να τις ανακαλέσουν. Αμέσως χαμογελούσαν και γέμιζαν δύναμη και αισιοδοξία για να συνεχίσουν την όποια τους δραστηριότητα. Τα βραχιολάκια της ενθύμησης μπορούν να γίνουν εκτός από τα γνωστικά αντικείμενα (κανόνες γραμματικής, προπαίδεια κ.α.) σε όλες τις ενότητες των δεξιοτήτων ζωής π.χ. τα βραχιολάκια της χαράς στα οποία γράφω πάνω ότι μου δίνει χαρά και το οποίο δεσμεύομαι να το κάνω όσες περισσότερες φορές μπορώ μέσα στη μέρα μου (χαμογελώ, λέω γλυκόλογα, κάνω μια αγκαλιά, ακούω το αγαπημένο μου τραγούδι, χορεύω κ.α.), τα βραχιολάκια της φροντίδας (πλένω τα δόντια μου, τρώω ένα μήλο, πίνω πολύ νερό, χοροπηδώ κ.α.). Επίσης μπορούμε αντί για βραχιολάκια να γράψουμε τη φράση που μας κινητοποιεί σε ένα μικρό χρωματιστό χαρτάκι, να το πλαστικοποιήσουμε και να το έχουμε πάντα μαζί μας στην τσάντα μας (στην κασετίνα, στο μπρελόκ μας). Όλοι χρειαζόμαστε κάποιες φορές ένα μικρό σκούντημα φροντίδας για να πιστέψουμε ολοκληρωτικά στον εαυτό μας και στις δυνάμεις μας. Και τότε, ναι μπορούμε να καταφέρουμε ό,τι θελήσουμε!

Εκπαιδευτικός: Γιώτα Βόνη

Όνομα σχολείου: 4ο Δημοτικό σχολείο Ζωγράφου

2022-12-02T12:41:14+00:00
facebook youtube