Διάρκεια: Μία φορά την εβδομάδα κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς.

Περιγραφή: Πρόκειται για μια πρακτική που καλλιεργεί την αισιοδοξία, την αυτοεκτίμηση, την λήψη αποφάσεων και τη θετική εστίαση στα όμορφα και στα ευχάριστα που μπορούμε να κάνουμε και  να προσφέρουμε με στόχο έναν καλύτερο κόσμο!

 Αρχικά, γίνεται μια συζήτηση σχετικά με το Τι σημαίνει Ήρωας για τον καθένα μας και πως μπορεί ένας ήρωας να μοιάζει εμφανισιακά. Παρατηρούμε πόσο ίδιες μα και πόσο διαφορετικές είναι οι απαντήσεις και επισημαίνουμε την ομορφιά του να είμαστε διαφορετικοί, ενθαρρύνοντας έμμεσα και τα υπόλοιπα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν τις σκέψεις τους στον δικό τους χρόνο. Στη συνέχεια, γίνεται μια παρουσίαση κάποιων σπουδαίων προσωπικοτήτων που έχουν αφήσει το σημάδι τους σε αυτόν τον κόσμο και μπορούν να αποτελέσουν πρότυπο και πηγή έμπνευσης!

Αφού αναφέρουμε το όνομα  και την σύντομη παρουσίαση της ζωής τους, δείχνουμε την εικόνα του προσώπου τους και επισημαίνουμε τη δύναμη που χρειάζονταν να έχουν για να επιμείνουν και να παραμείνουν πιστοί στον στόχο τους, παρά τις δυσκολίες που μπορεί να συνάντησαν.

Έπειτα αναρωτιόμαστε αν θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την στάση τους ‘Ηρωική’ και αν θα μπορούσε και εκείνος/η να λέγεται Ήρωας.

«Οι ήρωες που κατάφεραν να αλλάξουν τον κόσμο δεν είναι πάντα μόνο όσοι φορούν μάσκα και μπέρτα  ή μια συγκεκριμένη ενδυμασία. Υπάρχουν και άλλοι ήρωες. Είναι σαν εμάς, πιο απλοί και συνηθισμένοι που με μια απλή τους κίνηση, ένα όνειρο και με φιλοδοξίες, πίστεψαν σε έναν καλύτερο κόσμο και τα κατάφεραν μέσα από τη δική τους στάση ζωής. Η μαγική τους δύναμη ήταν ένα όνειρο, η αγάπη και η πίστη σε αυτό.»

Στο σημείο αυτό, θέτουμε το εξής ερώτημα «Άραγε θέλω να γίνω και εγώ ένας ήρωας; Και αν ναι, Πώς μπορώ να το κάνω;» ακούμε και σημειώνουμε τις απαντήσεις κυρίως για εμάς για να παρατηρήσουμε την εξέλιξη του κάθε παιδιού σε σχέση με τον χθεσινό του εαυτό.

Στη συνέχεια, αναφέρουμε ότι «Ξέρεις κάτι; Μπορώ και εγώ να αλλάξω τον κόσμο, αρκεί να καταλάβω  Τι μου αρέσει να κάνω και σε Τι είμαι καλός/ή Και ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ/Η και με τον τρόπο μου να γίνω το παράδειγμα για να κάνουν και οι άλλοι το ίδιο». 

Γίνε ο ήρωας σου!

Σκέψου τι είναι αυτό που σου αρέσει να κάνεις Ξεχωριστά καλά και ζωγράφισε το!

*Να θυμάμαι: Είναι πολύ σημαντικό για αυτά να γνωρίζουν πόσο πολύ μας ενδιαφέρει να ακούσουμε και να ξέρουμε την άποψη τους!

Απόηχος: Πολύ σύντομα, βλέπουμε τα πρώτα αποτελέσματα στον τρόπο λειτουργίας τους.  Σε όποιο πλαίσιο και αν εφαρμοστεί, η πρακτική αυτή αγκαλιάζεται πολύ θερμά από τα παιδιά και τους διδάσκει πολύ βασικές αξίες. Τα παιδιά εστιάζουν με ευκολία σε όσα τα πάνε καλά, σε όσα θέλουν να κάνουν ακόμα καλύτερα και σε όσα δεν ξέρουν και θέλουν ή δεν θέλουν να μάθουν. Παίρνουν αποφάσεις, κάνουν την αυτοκριτική τους, την αυτοεκτίμηση τους και έτσι η εξέλιξή τους περνάει στα δικά τους χέρια. Μαθαίνουν να δίνουν στον εαυτό τους αυτό που χρειάζονται από νωρίς και αυτό συμβάλει στο να ζουν σύμφωνα με το καλύτερο μέρος του εαυτού τους στην κάθε τους ηλικία.

Μαράκη Μαρία

Προσχολική Εκπαίδευση

Εικόνα46
Εικόνα47
Εικόνα48
2022-03-31T16:54:07+00:00
facebook youtube