Βαθμίδα: Aπό την Α’ έως τη Γ΄Λυκείου.  Γυμνάσιο με προσαρμογές

Άξονες: Aυτοεκτίμηση, Θετική εστίαση, Σύνδεση – Συνεργασία – Μαζί, Εξέλιξη .

Περιγραφή : «Γιατί με συμπαθούν οι άλλοι;» , ήταν το εύστοχο ερώτημα μαθήτριας και η αφορμή να γεννηθεί η συγκεκριμένη πρακτική.  Ορμώμενοι από ένα τέτοιου είδους ερώτημα ξεκινάμε μία συζήτηση με τα παιδιά, παροτρύνοντάς τα την επόμενη φορά που θα κοιτάξουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη να «συνομιλήσουν» μαζί του. «Γιατί είσαι αγαπητός και συμπαθής στους άλλους;», «Τι είναι αυτό που σε κάνει ξεχωριστό;» , «Τι βλέπουν οι άλλοι σε σένα;».  Δίνουμε χρόνο στα παιδιά μέχρι το επόμενο μάθημα να ψάξουν και να βρουν πέντε τουλάχιστον λόγους, για τους οποίους θεωρούνται αγαπητοί και συμπαθείς και να μας τους παρουσιάσουν με τη μορφή ημερολογίου προς τον εαυτό τους. Έπειτα ακούμε προσεκτικά την παρουσίασή τους εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του καθενός δίνοντας κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα που θα επαληθεύουν τα όσα πιστεύει ο καθένας για τον εαυτό του.

Απόηχος: H παραπάνω πρακτική δίνει το κίνητρο και την ώθηση στους μαθητές να ακούσουν από τους συμμαθητές τους τις εντυπώσεις που έχει ο καθένας για τον εαυτό του γεννώντας έναν γόνιμο και δημιουργικό διάλογο με τον καθηγητή/ρια πάνω στο θέμα της «Αυτογνωσίας». Τα παιδιά δείχνουν να «αγκαλιάζουν» το εγώ τους με περισσότερη πίστη, συγκίνηση και ειλικρίνεια, αποκρούοντας τυχόν αρνητικές σκέψεις για τη μη αποδοχή τους απέναντι στους άλλους. Εστιάζοντας στα προτερήματά τους, αναγνωρίζουν  πλέον στοιχεία του εαυτού τους που τους κάνουν ξεχωριστούς και δείχνουν διάθεση στο να εξελίσσονται. Kαθηγητής/τρια και μαθητές έρχονται πιο κοντά χτίζοντας μία γέφυρα επικοινωνίας και εμπιστοσύνης μεταξύ τους, αναλύοντας παράλληλα με έμπρακτο τρόπο πως η αυτογνωσία είναι το κλειδί που θα ξεκλειδώσει τα όνειρα και τους στόχους τους.

AΡΧΑΝΙΩΤΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ,

Καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας, Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού

Oi 5 Logoi Apodoxis Tou Eaytou Mou 1
2022-10-17T11:49:22+00:00
facebook youtube