Περιγραφή
Η συγκεκριμένη πρακτική πραγματοποιείται στα πλαίσια της χαλαρής Παρασκευής. Ο εκπαιδευτικός δίνει στα παιδιά ένα αλλιώτικο διαγώνισμα, παιχνιδιάρικο. Οι ερωτήσεις που μπορούν να δοθούν είναι ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Ενδεικτικές ερωτήσεις για Ε’ και Στ’ δημοτικού :
- Με τι χρώμα μοιάζει η Χαρά;
- Με τι ζώο μοιάζει ο κύριος ή η κυρία, όταν θυμώνει;
- Με τι λαχανικό μοιάζει ο κύριος ή η κυρία, όταν μας φωνάζει;
- Η θάλασσα, αν δεν είχε γαλάζιο χρώμα, ποιό θα ήθελες να έχει;
- Αν το θρανίο σου μιλούσε, τι πιστεύεις θα σου έλεγε;
- Όταν θυμώνεις με ποιο καρτούν μοιάζεις;
- Με ποιο σύμβολο ή χρώμα θα παρομοίαζες το γέλιο σου;
- Αν ένας στόχος σου μιλούσε, τι πιστεύεις θα σου έλεγε;
- Γράψε τρεις στίχους για σένα
- Φτιάξε ένα σχηματοποιημένο ποίημα με ό,τι σύμβολο και λεξούλες θες κάνοντας τη δική σου σύνθεση για το τι είναι για σένα το σχολείο ή το φροντιστήριο ή γενικά το διάβασμα και η μελέτη.
Απόηχος
Τα παιδιά εκφράζονται, παίζουν, γεμίζουν θετικά συναισθήματα και κυρίως ενώνονται με τον εκπαιδευτικό, αφού γράφουν και γι’ αυτόν τσαλακώνοντάς τον. Μια πρακτική που προσφέρει πολύ γέλιο και καταρρίπτει τη βαρύνουσα σημασία της λέξης κάνοντάς τη να φαίνεται αστεία, μειώνοντας κατά πολύ το άγχος που προσδίδει στα παιδιά η κυριολεκτική σημασία της λέξης.
Εκπαιδευτικός
Ευστρατία Κλαρνέτατζη