3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας

Εκπαιδευτικός: Ελισάβετ Κρίπα

Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Υλικά: χαρτί Α4

Περιγραφή: (1η διδακτική ώρα)

Σε ένα χαρτί Α4, σε οριζόντια θέση, τραβάμε μία γραμμή οριζόντια, από άκρη σε άκρη. Στη συνέχεια, με μικρές κάθετες γραμμές, σημειώνουμε όλα όσα καταφέραμε, από τη γέννησή μας έως σήμερα. Καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν όλα όσα πέτυχαν, με προσπάθεια, κόπο και έδωσαν χαρά και ικανοποίηση στα ίδια και στους γονείς τους.

Τα παιδιά πρότειναν τα ακόλουθα: γέννηση, θηλασμός, πρώτα δόντια, μπουσούλημα, πρώτες λέξεις, περπάτημα, φαγητό, παιχνίδι, τρέξιμο, πρώτη φορά στον παιδικό σταθμό, εμβόλια, ζωγραφική, ποδήλατο, ανάγνωση, γραφή…. Αναλογιστήκαμε πώς αντιμετώπιζε η οικογένεια τις «μικρές αυτές νίκες» και τα παιδιά απάντησαν «με δώρα, με χαμόγελα, με μπράβο, με συγκίνηση, με τηλέφωνα στη γιαγιά και τον παππού…».

Στη συνέχεια, ερωτήθηκαν αν σήμερα νιώθουν ότι επιβραβεύονται το ίδιο και εκείνα απάντησαν αρνητικά.

Εργασία στο σπίτι: Ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν και να γράψουν 10 μπράβο στον εαυτό τους για 10 διαφορετικά πράγματα που πετυχαίνουν τώρα, γύρω από ένα αστέρι ή καρδιά που αφιερώνουν στον εαυτό τους.

(2η διδακτική ώρα)

Κάθε παιδί διαβάζει δυνατά, μπροστά σε όλους, και χειροκροτείται από το σύνολο της τάξης για 10 προσωπικά «κατορθώματα». Παραθέτω μερικά από αυτά:

Μπράβο Αλεξάνδρα, που έμαθες να κάνεις μπάνιο μόνη σου!

Μπράβο Μιχάλη, που μαζεύεις τις κάλτσες σου!

Μπράβο Ελευθερία, που έμαθες να ξεπερνάς τους φόβους σου!

Μπράβο Θάνο, που έμαθες να κάνεις ποδήλατο χωρίς βοηθητικές!

Μπράβο Ναταλία, που έμαθες να τρως φασολάδα!

Μπράβο Ελισάβετ, που μαζεύεις τα παιχνίδια σου!

Μπράβο Μιχάλη, που έμαθες να φροντίζεις τη γάτα σου!

Μπράβο Βασιλική, που βρήκες που είχε κρυφτεί το χαμστεράκι!

Μπράβο Βασιλική, που κάνεις υπομονή όταν βαριέσαι στη webex!

Απόηχος:

Είναι αναμφισβήτητο ότι δεν πρέπει να επιβραβεύουμε την κάθε προσπάθεια του παιδιού, γιατί τότε η επιβράβευση χάνει το νόημά της και πολλά παιδιά προσπαθούν για αυτή και όχι για την εξέλιξή τους. Επιπροσθέτως, ο κάθε άνθρωπος νιώθει μέσα του την ικανοποίηση, κάθε φορά που καταφέρνει ένα μικρό στόχο. Ωστόσο, πολλά παιδιά με χαμηλή κυρίως αυτοεκτίμηση, έχουν ανάγκη αυτή την παρότρυνση για να κάνουν ένα βήμα με τον εαυτό τους.

Όπως διαπιστώθηκε στην τάξη, τα παιδιά για πρώτη φορά έλεγαν 10 φορές μπράβο στον εαυτό τους και επιβραβεύονταν για κάτι που κατάφεραν και ήταν σημαντικό για αυτά. Το γεγονός ότι το έλεγαν δυνατά, επαναλαμβάνοντας το όνομά τους, τόνωσε την αυτοεκτίμησή τους. Επίσης, το χειροκρότημα της τάξης τα διαβεβαίωσε ότι αυτό που ήταν σημαντικό για τα ίδια, ήταν άξιο θαυμασμού από όλη την τάξη.

2021-10-18T11:44:35+00:00
facebook youtube