Περιγραφή: Όταν ο δάσκαλος εντοπίσει κάποιο θέμα που μπορεί να δουλευτεί με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα όπως π.χ. μη αποδοχή του εαυτού ή των άλλων, υπερβολικές απαιτήσεις, ξεσπάσματα, τελειομανία, συγκεντρώνει τους μαθητές και ζητάει βοήθεια. Στήνει μία ιστορία με παραλληλισμούς και την παρουσιάζει σαν να έχει συμβεί σε κείνον, ‘τσαλακώνοντας’ τον εαυτό του, παραδέχεται λάθη, αναφέρει δυσάρεστα συναισθήματα που μπορεί να προκλήθηκαν και αναλαμβάνει την ευθύνη. Έτσι τα παιδιά εξετάζουν σαν εξωτερικοί παρατηρητές το συμβάν και δίνουν λύσεις.

Αφού έχουν δείξει ότι κατανοούν, νοιάζονται, αγαπούν το δάσκαλο και έχουν βοηθήσει να βγει από το αδιέξοδο, τα ευχαριστεί και λέει: »Έκανα λάθος, έχω αγκαλιά;» Με τα χέρια ανοιχτά δέχεται την ομαδική αγκαλιά από τους μαθητές! Μετά τα ευχαριστεί θερμά και ρωτάει αν έχει συμβεί ποτέ κάτι αντίστοιχο με αυτό που μοιράστηκε, σε κάποιον από την ομάδα.

Όταν κάποιο παιδί θελήσει να μοιραστεί, είμαστε όλοι ανοιχτοί να το ακούσουμε. Το παιδί έχει πάρει ήδη τις απαντήσεις και τα μηνύματα από τον πρώτο γύρο. Ευχαριστούμε για το μοίρασμα, το συγχαίρουμε και κάνουμε ομαδική αγκαλιά!

Έπειτα ο δάσκαλος καλεί τα παιδιά να αγαπήσουν και να αποδεχτούν τον εαυτό τους. Για ένα λεπτό κλείνουν τα μάτια και χαλαρώνουν. Τους ζητάει να σκεφτούν ότι είναι ο καθένας μόνος του μέσα στην αίθουσα και ρωτάει με παρακινητικό τρόπο: »Τον αγαπάμε βρε τον εαυτό μας;» Τα παιδιά εκφράζονται ελεύθερα! (Συνήθως λένε »ναι» με δυνατή φωνή.) Ο δάσκαλος συνεχίζει: »Ακόμα κι αν κάνει κανένα λαθάκι;» Ο λόγος ξανά στα παιδιά. Κλείνοντας: »Πάμε να του δώσουμε μια αγκαλιά. Την πιο μεγάλη αγκαλιά που μπορούμε. Για να σας δω, έχετε δύναμη ν’ αγκαλιάσετε τον εαυτό σας;»

Σε αυτό το σημείο τα παιδιά με τα μάτια τους κλειστά αγκαλιάζουν τον εαυτό τους σφιχτά και χαμογελούν!

Απόηχος: Η έκθεση και το μοίρασμα του λάθους, ενώνει τα μέλη της ομάδας. Αποδοχή των άλλων και του εαυτού μας. Κανείς δεν είναι τέλειος, ούτε τα πρόσωπα ‘κύρους’. Αλλαγή οπτικής καθώς βλέπουμε από απόσταση την κατάσταση. Αγάπη και αυτοαγάπη, όχι μόνο στα σωστά αλλά και στα λάθη. Βιωματικό κλείσιμο γεμάτο συναίσθημα.

Μαρία Μανωλακάκη

Δασκάλα Καλλιτεχνικών- Life Coach

2021-10-18T11:43:46+00:00
facebook youtube