Τόσο τα παιδιά όσο και οι μεγάλοι τείνουμε να θέτουμε μεγάλους και “μακρινούς” στόχους που μας ενθουσιάζουν και συχνά μας εμπνέουν. Είναι εύκολο να τους θέσουμε, εξίσου εύκολο να απογοητευτούμε γρήγορα αν δεν τους πλησιάσουμε και απαιτητικό το να μείνουμε απόλυτα συνεπείς στην εστίαση σε αυτούς. Οι μικροί, προσιτοί στόχοι, ωστόσο, μας γλιτώνουν από την απογοήτευση και μας δίνουν μικρές “επιβραβεύσεις” και παραπάνω όρεξη να συνεχίσουμε.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα θετικής εστίασης έχει ως σκοπό την αναγνώριση μικρών καθημερινών επιτυχιών-βημάτων. Σε κάθε παιδί μοιράζεται ένα χαρτί με τρία βραβεία-παράσημα, μέσα στα οποία μπορεί να γράψει μικρά πράγματα που κατάφερε π.χ. “Ετοιμάστηκα στην ώρα μου” ή “Άργησα μόνο 2 λεπτά”, “Έβαλα σωστά όλα μου τα βιβλία στην τσάντα”, “Η ομάδα μου κέρδισε στη Γυμναστική”, “Έβαλα τόνους σε όλες τις λέξεις” κ.λπ.

Μπορεί να εφαρμόζεται εβδομαδιαία ή ακόμα και ανά 2-3 ημέρες. Στην αρχή, μπορεί να είναι δύσκολο να σκεφτούν ως νίκη κάτι τόσο “απλό”, ωστόσο η συχνή εφαρμογή της δραστηριότητας αυτής μπορεί να δημιουργήσει στα παιδιά μια ρουτίνα θετικής εστίασης, να βελτιώσει την αυτοεικόνα τους και να λειτουργήσει ως εσωτερικό κίνητρο για να συνεχίσουν να βαδίζουν προς τους στόχους που εκείνα έχουν θέσει.

Εκπαιδευτικός: Kαρμελίνα Ρούσσου 

Σχολείο: Δελασάλ Σύρου 

 

 

2021-12-30T10:14:23+00:00
facebook youtube