Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Περιγραφή: Αρχικά ο εκπαιδευτικός διαβάζει στα παιδιά μια ολιγόλεπτη ιστορία ενός ανθρώπου που κατάφερε να αφήσει το αποτύπωμά του στον κόσμο με τα κατορθώματά του. Αυτός ο άνθρωπος μπορεί να προέρχεται από τον χώρο του αθλητισμού, της τέχνης, των επιστημών κ.α. Προτείνεται η σειρά βιβλίων: «20 σπουδαία αγόρια/ κορίτσια που άλλαξαν τον κόσμο».
Έπειτα γίνεται συζήτηση πάνω στην ιστορία που ακούστηκε, ώστε να αναγνωρίσουμε τα στοιχεία και τις αρετές του ήρωα που τον/την έκαναν να πετύχει, όπως για παράδειγμα: η υπομονή, η επιμονή, η προσπάθεια, αγάπη ή το ταλέντο. Πολύ σημαντικό είναι να αναλογιστούν τα παιδιά, τι θα γινόταν, αν ο ήρωας τα παρατούσε στην προσπάθεια εκπλήρωσης του ονείρου του, ή αν δεν είχε τη στήριξη των οικείων του, ή αν δεν αγαπούσε τόσο πολύ αυτό που έκανε…
Τα συμπεράσματα που βγάζουμε από όλα τα παραπάνω θα μας οδηγήσουν στην έννοια του Στόχου. Αρχίζουμε σιγά σιγά να ορίζουμε ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ. Καταλήγουμε ότι ένας στόχος έχει ΡΗΜΑ, είναι πολύ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ και ΣΑΦΗΣ και καταλήγει σε ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ που μπορεί να μετρηθεί ΧΡΟΝΙΚΑ. Για παράδειγμα: Θα ολοκληρώσω τις σπουδές μου στην Παιδαγωγική Σχολή σε τέσσερα χρόνια από σήμερα.
Τέλος, τα παιδιά είναι έτοιμα να φτιάξουν τη σκάλα των δικών τους στόχων. Τα σκαλοπάτια της σκάλας συμβολίζουν τα βήματα που θα κάνουν τα παιδιά, ώστε να φτάσουν στην εκπλήρωση του δικού τους ονείρου.
Απόηχος: Τα παιδιά ανακάλυψαν τη σπουδαιότητα της στοχοθεσίας και διαπίστωσαν πως μικροί στόχοι οδηγούν στην εκπλήρωση μεγάλων ονείρων. Συνειδητοποίησαν πως η αγάπη για το όνειρό σου είναι πιο δυνατή από τις δυσκολίες που συναντά κανείς… ανεβαίνοντας τη σκάλα των δικών του στόχων!
Αναστασία Κουσοβίστα,
Δασκάλα