Εκπαιδευτικός: Ελισάβετ Κρίπα
3ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας
Περιγραφή:
Ο εκπαιδευτικός γράφει σε ένα χαρτί Α4 τα ονόματα όλων των μαθητών της τάξης. Φωτοτυπεί τη λίστα ώστε κάθε παιδί να έχει στα χέρια του ονομαστική κατάσταση με τα μικρά ονόματα όλων των παιδιών, και/ χωρίς του εκπαιδευτικού.
Δίπλα σε κάθε όνομα, τα παιδιά καλούνται να γράψουν ανώνυμα, κάτι θετικό για την προσωπικότητα κάθε συμμαθητή τους. Αν δεν θέλουν να γράψουν για κάποιο παιδί, αφήνουν κενό. Ωστόσο, προϋπόθεση είναι να μην γραφτεί για κανένα παιδί αρνητικό σχόλιο.
Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα χαρτιά και στο σπίτι του ξεχωρίζει 5 θετικά χαρακτηριστικά για κάθε παιδί. Αν κάποιο παιδί δεν έχει δίπλα στο όνομά του έστω 5 χαρακτηριστικά, ο εκπαιδευτικός θα τα συμπληρώσει.
Αναγράφει με έντονα γράμματα σε χαρτί Α4 το όνομα κάθε παιδιού και με bullets, τα πέντε θετικά χαρακτηριστικά που διέκρινε η τάξη. Την επόμενη διδακτική ώρα, το κάθε παιδί ανακαλύπτει τι έγραψε για αυτό η ολομέλεια της τάξης. Μπροστά σε όλους διαβάζει τα πέντε θετικά χαρακτηριστικά που του απέδωσαν οι φίλοι του και χειροκροτείται από όλους. Στη συνέχεια, κάθε παιδί φτιάχνει μια όμορφη ζωγραφιά. Στολίζει τα χαρτιά με τα θετικά γνωρίσματα του κάθε παιδιού και όλα μαζί αναρτώνται στην τάξη.
Απόηχος
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ακούγοντας να ξετυλίγονται τα θετικά χαρακτηριστικά τους, όπως τα έβλεπαν οι συμμαθητές τους. Αντέδρασαν λέγοντας: «Κυρία, δεν το πιστεύω / Χάρηκα πολύ / Ένιωσα περήφανος!» ενώ τονώθηκε η αυτοεκτίμησή τους. Παιδιά τα οποία περνούσαν ‘απαρατήρητα’ πρόβαλαν ισότιμα, ακούστηκαν τα προτερήματά τους, χειροκροτήθηκαν και είδαν τη θέση τους ως πολύτιμο κομμάτι του παζλ της τάξης.