Βαθμίδα: Πρωτοβάθμια
Άξονας: Συγκέντρωση, Άσκηση – κίνηση, ευελιξία
Περιγραφή: Παρατηρώντας τα πρωτάκια μου να προσπαθούν να «χωρέσουν» τη ζωντάνια, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία τους σε μια ξύλινη καρέκλα αποφάσισα να την αντικαταστήσω με κάτι που θα τους έδινε κίνηση. Τι καλύτερο λοιπόν από μία μπάλα για πιλάτες; Ενεργοποιεί τον εγκέφαλο καθώς το σώμα βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση. Το κάθε παιδί έχει την μπάλα του και στην αρχή αφήνουμε τις καρέκλες στην άκρη της τάξης ώστε να επιλέξουν εκείνα τι θέλουν για να καθίσουν. Χρειάζεται ένα στάδιο προσαρμογής. Βάζουμε κανόνες σχετικά με τη χρήση τους και κάθε φορά που σηκώνονται την βάζουν κάτω από το θρανίο ώστε να μένει εκεί. Τώρα πλέον στη Β’ Δημοτικού οι μπάλες συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται μέσα στην τάξη και τα παιδιά το διασκεδάζουν πολύ!
Απόηχος: Είναι ένας εξαιρετικός και ευέλικτος τρόπος για μικρά παιδιά και ιδιαίτερα για παιδιά που δυσκολεύονται στην συγκέντρωση και αδυνατούν να μείνουν σταθερά σε ένα σημείο. Όταν έχουν πολλή ενέργεια τους δίνουμε λίγο χρόνο να αναπηδήσουν στην μπάλα και όταν θέλουν να χαλαρώσουν ξαπλώνουν πάνω σε αυτήν. Είναι εύκολο να μετακινηθούν στον χώρο εσωτερικά ή εξωτερικά σε περίπτωση που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε μία δραστηριότητα σε κάποιο άλλο σημείο εντός ή εκτός τάξης (π.χ. ανάγνωση παραμυθιών).
Εκπαιδευτικός: Γαλάνη Βάνα
Όνομα Σχολείου: 2ο Δημοτικό Σχολείο Σχηματαρίου