Περιγραφή:Η δραστηριότητα αυτή, έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Αρχικά κόβουμε χρωματιστά χαρτόνια σε τετραγωνάκια και τα μοιράζουμε στ παιδιά. Επιλέγουμε το κάθε χρώμα να συνδέεται με ένα συναίσθημα(πχ θυμός με το κόκκινο,χαρά με το πράσινο..κλπ..)
Τους μοιράζουμε το κόκκινο χρώμα και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τη φράση θυμώνω όταν…
Τους μοιράζουμε το πράσινο χρώμα και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τη φράση είμαι ήρεμος όταν..
Τους μοιράζουμε το ροζ χρώμα και τους ζητάμε να συμπληρώνουν τη φράση ντρέπομαι όταν…
Τους μοιράζουμε το κίτρινο χρώμα και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τη φράση φοβάμαι όταν..
Τους μοιράζουμε το μπλε χρώμα και τους ζητάμε να συμπληρώσουν τη φράση είμαι χαρούμενος όταν..
Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να εκτοξερικεύουν τα συναισθήματά τους.
Μόλις ολοκληρώσουν τη διαδικασία αυτή, διαβάζει το κάθε παιδί τι έχει γράψει για το κάθε συναίσθημα.
Άξονας: Συναισθήματα
Απόηχος: Τα παιδιά μέσω αυτής της δραστηριότητας εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τα συναισθήματά τους, μαθαίνοντας να τα αναγνωρίζουν και να τα εκτοξερικεύουν.
Μάλιστα στο τέλος τα παιδιά μπόρεσαν να κάνουν τη σύνδεση των συναισθημάτων τους. Για παράδειγμα όταν νιώθουν θυμό για κάτι (κόκκινο χαρτάκι) και έχουν την ανάγκη να αισθανθούν καλύτερα και να ηρεμήσουν μπορούν να ανατρέξουν σε ένα άλλο χαρτάκι από αυτά που έχουν συμπληρώσει (π.χ. πράσινο χαρτάκι, είμαι ήρεμος-ή όταν) και να εφαρμόσουν κάτι από αυτά που έχουν γράψει. Η σύνδεση αυτή αποδείχτηκε πάρα πολύ βοηθητική για όλα τα παιδιά.
Εκπαιδευτικός: ΑΜΑΛΙΑ ΒΙΓΛΗ
ΚΔΑΠ ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟ