ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Ο εκπαιδευτικός επιλέγει εξώφυλλα παιδικών βιβλίων, που τον εμπνέουν. Μπορεί να είναι βιβλία που τα παιδιά γνωρίζουν ή και άγνωστα ως προς το περιεχόμενο. Τα τυπώνει και στη συνέχεια παίρνει 2 κόλλες λευκό χαρτί Α3 ή Α4 και τις ενώνει. Στο κέντρο τους κολλά το εξώφυλλο, ώστε να υπάρχει λευκός χώρος από χαρτί προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το φύλλο αυτό δίνεται σε ένα ζευγάρι μαθητών. Και η οδηγία που έχουν είναι να συνεχίσουν το εξώφυλλο του βιβλίου. Να το ζωγραφίσουν αξιοποιώντας τη φαντασία τους και ενώνοντάς τη με τη φαντασία ενός φίλου. Οι μαθητές παρατηρούν το εξώφυλλο με ματιά διεισδυτική, αφού χρειάζεται να παρατηρήσουν τον κόσμο του. Βλέπουν χρώματα, σχέδια, λεπτομέρειες, το συνδέουν με τον τίτλο του βιβλίου. Ξεκινούν να μοιράζονται ιδέες, ανταλλάζουν τις σκέψεις τους και ξεκινούν. Ζωγραφίζοντας φτιάχνουν τη συνέχεια της ιστορίας του εξώφυλλου, που είναι πλέον μια δική τους ιστορία, ειπωμένη με σχέδια και χρώματα.
Η δράση μπορεί να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Φιλίας Α-Στ τάξης, αλλά και να ενισχύσει οποιαδήποτε δράση συνεργασίας μεταξύ μαθητών, ίδιου ή άλλου τμήματος. Μπορεί να γίνει στο προαύλιο, ακούγοντας μουσική και δίνοντας στα παιδιά διαφορετικά υλικά (μαρκαδόρους, ξυλομπογιές ή και υλικά για κολλάζ). Είναι δράση που αφυπνίζει επίσης το ενδιαφέρον των παιδιών για τα βιβλία και τη φιλαναγνωσία.
Στο τέλος τα παιδιά που συνεργάστηκαν γράφουν από κοινού τα ονόματά τους. Μπορεί να ακολουθήσει μια έκθεση ζωγραφικής, ώστε οι συμμετέχοντες να δουν τις δημιουργίες όλων.
ΑΠΟΗΧΟΣ: Τα παιδιά αισθάνονται τη χαρά της σύνδεσης και της δημιουργίας από κοινού. Οι μεγάλοι μαθητές νιώθουν ευθύνη και στοργή προς τους μικρότερους μαθητές. Οι μικροί ενθουσιάζονται και νιώθουν ασφάλεια κοντά στους μεγάλους τους φίλους. Συγκέντρωση, παρατήρηση, δημιουργία, φαντασία, αποκλίνουσα σκέψη, συνεργασία, ενότητα. Και… σίγουρα ξεχωριστές αναμνήσεις.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Ομάδα εκπαιδευτικών Σχολής Χατζήβεη